Moduł I: Właściwości rozwoju i ich wpływ na funkcjonowanie dzieci i młodzieży we współczesnym świecie
Skrypt 1: Aspekty rozwoju dzieci i młodzieży
Skrypt 2: Wybrane czynniki wpływające na zachowania uczniów
Moduł II: Rola inteligencji emocjonalnej w rozwoju i kształtowaniu dojrzałej osobowości
Skrypt 3: Istota inteligencji emocjonalnej
Skrypt 4: Emocje a inteligencja emocjonalna
Skrypt 5: Motywacja jako składnik inteligencji emocjonalnej
Skrypt 6: Umiejętność komunikowania się z ludźmi przejawem inteligencji emocjonalnej
Moduł III: Racjonalne myślenie jako podstawa skutecznego radzenia sobie w życiu i zachowania zdrowia psychicznego
Skrypt 7: Spostrzeganie siebie jako podstawa racjonalnego myślenia i działania
Skrypt 8: Świat w naszych oczach
Skrypt 9: Zdrowe myślenie – zdrowe relacje
Skrypt 10: Spojrzenia na człowieka w świetle zdrowego myślenia
Moduł IV: Nauczyciel mistrzem – wyzwanie czy anachronizm?
Skrypt 11: Nauczyciel liderem, doradcą, mistrzem
Skrypt 12: Doskonalenie umiejętności pedagogicznych
- rozwijanie umiejętności stymulowania i wspierania rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego uczniów,
- poszerzanie wiedzy o oddziaływaniach wychowawczych sprzyjających postawom inicjatywy i aktywności dzieci i młodzieży (zapobieganie wyuczonej bezradności),
- określenie własnych zasobów psychicznych i osobowościowych oraz możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Harmonogram (zostanie wyznaczony we wrześniu 2023)
Etap kursu |
Termin |
Skrypt 1: Aspekty rozwoju dzieci i młodzieży |
- |
Skrypt 2: Wybrane czynniki wpływające na zachowania uczniów |
- |
Test cząstkowy 1 |
- |
Skrypt 3: Istota inteligencji emocjonalnej |
- |
Skrypt 4: Emocje a inteligencja emocjonalna |
- |
Skrypt 5: Motywacja jako składnik inteligencji emocjonalnej |
- |
Skrypt 6: Umiejętność komunikowania się z ludźmi przejawem inteligencji emocjonalnej |
- |
Test cząstkowy 2 |
- |
Skrypt 7: Spostrzeganie siebie jako podstawa racjonalnego myślenia i działania |
- |
Skrypt 8: Świat w naszych oczach |
- |
Skrypt 9: Zdrowe myślenie – zdrowe relacje |
- |
Skrypt 10: Spojrzenia na człowieka w świetle zdrowego myślenia |
- |
Test cząstkowy 3 |
- |
Skrypt 11: Nauczyciel liderem, doradcą, mistrzem |
- |
Skrypt 12: Doskonalenie umiejętności pedagogicznych |
- |
Test końcowy |
- |
Wysyłka zaświadczenia o ukończeniu kursu |
- |
Barbara Zachara
Doktor psychologii (Uniwersytet Jagielloński), psycholog terapeuta. W latach 1977–1993 pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Psychologii UJ. Prowadzi zajęcia z psychologii dla studentów wyższych uczelni; zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli, rodziców, dzieci i młodzieży; zajmuje się pomocą psychologiczną. Autorka licznych prac i artykułów z zakresu psychologii. Otrzymała nagrodę prezydenta miasta Krakowa za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej oraz odnoszone sukcesy w procesie wychowywania dzieci i młodzieży.
Ewa Kosińska
Psycholog terapeuta z II stopniem specjalizacji w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży. Zajmuje się pomocą psychologiczną dorosłym i młodzieży, zwłaszcza z problemami emocjonalnymi. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne, wykłady dla studentów oraz wykłady i warsztaty na studiach podyplomowych dla nauczycieli, pedagogów i psychologów. Autorka podręcznikow dla gimnazjum oraz poradnikow psychologicznych dla nauczycieli. Za swoją działalność otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa oraz medal KEN.