Moduł I: Wyuczona bezradność
Skrypt I: Symptomy wyuczonej bezradności w zachowaniach dzieci i młodzieży
Skrypt II: Konsekwencje postawy bezradności
Moduł II: Kształtowanie dobrych nawyków
Skrypt I: Rola schematów i nawyków w działaniu człowieka
Skrypt II: Oddziaływanie wychowawcze ukierunkowane na kształtowanie dobrych nawyków
Moduł III: Marzenia, pragnienia, plany – antidotum na bezradność
Skrypt I: Rola marzeń i pragnień w życiu człowieka
Skrypt II: Między marzeniem a planem – urealnianie pragnień
Moduł IV: Kreatywne podejście do życia
Skrypt I: Stymulowanie kreatywnego myślenia
Skrypt II: Kształtowanie twórczej postawy życiowej
Moduł V: Umiejętności społeczne warunkujące zaradność
Skrypt I: Stymulowanie aktywności u dzieci i młodzieży
Skrypt II: Rola zachowań asertywnych w przeciwdziałaniu bezradności
Test końcowy (20 pytań, odpowiedzi Tak/Nie)
Aby zdać egzamin i uzyskać imienny certyfikat należy odpowiedzieć poprawnie na 11 pytań (51%). Jeśli kursant uzyska wynik negatywny otrzymuje zaświadczenie o uczestnictwie w kursie. Nie ma egzaminu poprawkowego. Osoba, która nie podejdzie do egzaminu końcowego nie otrzyma żadnego zaświadczenia.
- poszerzenie wiedzy o syndromie wyuczonej bezradności,
- poznanie metod wspierających rozwój zaradności,
- rozwijanie umiejętności przeciwdziałania bezradności dzieci i młodzieży
Harmonogram (zostanie ustalony we wrześniu 2023)
Etap kursu |
Termin |
Skrypt 1: Symptomy wyuczonej bezradności w zachowaniach dzieci i młodzieży |
- |
Skrypt 2: Konsekwencje postawy bezradności |
- |
Skrypt 3: Rola schematów i nawyków w działaniu człowieka |
- |
Skrypt 4: Oddziaływanie wychowawcze ukierunkowane na kształtowanie dobrych nawyków |
- |
Skrypt 5: Rola marzeń i pragnień w życiu człowieka |
- |
Skrypt 6: Między marzeniem a planem – urealnianie pragnień |
- |
Skrypt 7: Stymulowanie kreatywnego myślenia |
- |
Skrypt 8: Kształtowanie twórczej postawy życiowej |
- |
Skrypt 9: Stymulowanie aktywności u dzieci i młodzieży |
- |
Skrypt 10: Rola zachowań asertywnych w przeciwdziałaniu bezradności |
- |
Test końcowy |
- |
Wysyłka zaświadczeń o ukończeniu kursu |
- |
Barbara Zachara
Doktor psychologii (Uniwersytet Jagielloński), psycholog terapeuta. W latach 1977–1993 pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Psychologii UJ. Prowadzi zajęcia z psychologii dla studentów wyższych uczelni; zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli, rodziców, dzieci i młodzieży; zajmuje się pomocą psychologiczną. Autorka licznych prac i artykułów z zakresu psychologii. Otrzymała nagrodę prezydenta miasta Krakowa za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej oraz odnoszone sukcesy w procesie wychowywania dzieci i młodzieży.
Ewa Kosińska
Psycholog terapeuta z II stopniem specjalizacji w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży. Zajmuje się pomocą psychologiczną dorosłym i młodzieży, zwłaszcza z problemami emocjonalnymi. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne, wykłady dla studentów oraz wykłady i warsztaty na studiach podyplomowych dla nauczycieli, pedagogów i psychologów. Autorka podręcznikow dla gimnazjum oraz poradnikow psychologicznych dla nauczycieli. Za swoją działalność otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa oraz medal KEN.